Din digitale værktøjskasse
- Værktøjer til digital markedsføring
- SEO/Adwords/SoMe annoncer
- Muligheder og kreative løsninger
Har du kompetencerne og mangler du overblik over mulighederne med digitale markedsføring?
Hvordan får du mere forretning med digital marketing? Kan du stille de rigtige spørgsmål til samarbejdspartnere og eksperter?
Dette kursusforløb giver overblikket over digital marketing og det sociale medielandskab. Ved du hvordan får du succes på Facebook, og hvor du annoncerer mest fordelagtigt? Det er vigtigt at vide, hvad de forskellige sociale medier kan. Hvad adskiller Facebook fra Instagram og LinkedIn? Og hvilke medier passer til jeres indhold?
Lær at vurdere jeres indsats ud fra de digitale aftryk, som jeres brugere efterlader. Hvad giver værdi til dine brugere? Kursusforløbet er helt enestående af sin art, og lavet så du selv kan styre og udforme virksomhedens egen digitale markedsføring.
Deltagere på kurset vil være web- og SoMe-ansvarlige, grafikere, journalister, kommunikations- og marketingmedarbejdere. Kurset er for praktikere og ikke nørder. Det er et grundlæggende forløb til jer, der har lidt eller ingen erfaring med digital marketing. Her får du lært de mest konkrete, brugbare og effektive metoder. Der er stor mangel på medarbejdere, der favner både digitale og kommercielle kompetencer.
På kurset gennemgår vi de vigtigste redskaber i digital markedsførings værktøjskassen, herunder:
- SEO: Søgeordsanalyse
- Google Ads (tidl Adwords): Betalte annoncer på Google
- Nyhedsbreve
- Facebook, Instagram og LinkedIn: Annoncering på de sociale medier
- Rapportering på aktiviteter (Google Analytics).
Kursusdagen
Vi starter med nogle timers undervisning. Her får du et overordnet indblik i, hvordan digital marketing fungerer, og du lærer at navigere i de vigtigste parametre. Herefter arbejder vi videre med din online markedsføring. Fokus vil være på konkret optimering og strategi, indenfor dine vigtigste forretningsområder.
-
Kan du stille de rigtige spørgsmål til samarbejdspartnere og eksperter? Få overblikket over digital marketing og det sociale medielandskab, gennem en praktisk tilgang til den digitale værktøjskasse på forløbet. Lær hvordan du engagerer brugerne. Hvad vil du kommunikere, og hvilke kanaler skal benyttes?
Den største barriere for online markedsføring er at komme igang. Den barriere vil efter kurset være brudt, således at du selv nemmere kan komme videre med online markedsføring.Målrettet og intensivtBilligere end de fleste tror100% fleksibeltHovedpunkter i kurset:
Gennemgå de vigtigste redskaber i digital markedsføring værktøjskassen, herunder:- SEO: Søgeordsanalyse
- Adwords: Betalte annoncer på Google
- nyhedsbreve
- annoncering på de sociale medier (Facebook, Instagram og LinkedIn)
- rapportering på aktiviteter (Google Analytics)
- arbejde sammen med vores ekspert videre med virksomhedens egen online markedsføring.
Udbytte:
- arbejde med egne opgaver
- overblik og en praktisk tilgang til værktøjskassen til digital markedsføring og organisere de digitale medier i virksomheden
- en realistisk plan for hvordan I selv tager styringen og arbejder med digital markedsføring – således at I sparer penge til eksterne- konsulenter og leverandører af jeres digitale markedsføring
- bedre og mere relevant indhold i virksomhedens digitale marketing – således at jeres viden om produkter, ydelser og kunder bruges mere præcist og aktivt
- at virksomheden kommer igang med digital marketing
- blive bedre til at stille kvalificerede spørgsmål og krav til evt. eksterne leverandører.
Forudsætninger og form:
Der kræves ingen forudsætninger for at deltage i kurset. Forløbet vil være intensivt med klasseundervisning og mange praktiske øvelser. Vi vil herefter arbejde med din konkrete online markedsføring. Fokus vil være på konkret optimering og strategi indenfor dine vigtigste forretningsområder.
Kursus datoer
StedStart datoSlut datoPris>